Friday 2 March 2012

'Time Kaseh Oppa'

what's up yo..
yeah exam dah dekat .tak macam sblom nie slalu tangguh waktu nak ulangkaji ,tapi entah kenapa smangat sngat nak studi sejarah .you know why?? i got a powerful inspirit from someone ! [dokmerapupa] smua ni bermula dari ari rabu yg lpas ;
 
oppa tanya :"bila exam ?"
saya jwab :"mnggu dpan, start ari ahd.."
oppa balas:"buat elok2 tau,jngan lupa baca buku"
saya pon balas balik:"ok oppa..i'll try my best"
dia balas lagi:"esok oppa nak g skolah ngan kwan oppa,rindu kat skolah ."
i reply again:"owh yer,ngatkan rindu kat farhana,hehe..oppa g kol bape?"
oppa:"kol 10.."
balas lagi: "kalau sempat boleh la kita jmpe kan"
oppa(kol 6.30 am bru blas balik):"gudmorning farhana,sori smalam x balas ,oppa trtdo..ngantok sngat..farhana nak buku rujukan x?"
saya :"buku rujukan?,boleh jgak. oppa nak bg ke?
oppa dah x balas,i dont know why..

ari khamis tu saya g skolah cam biasa ,blajar pon cam biasa,g rehat pon sperti ari sblom2 ni..
kol 10.25 pg kluar dr klas,dlm hati dok kata "oppa msti dh smpai ngan kwan dia" .jalan pon control je takot dia nampak dr jauh..haha..bila saya g koop nak beli feveret flower tea(tea bunga),kat kaunter tu nampak bekal wani,kat atas tu ada buku rujukan tasawur dan sjarah spm. teringat mesej pgi td .ini bermakna oppa dah smpai dan oppa bg bku rujukan tu kat wani. ala napa oppa x tunngu farhana dulu.tp xper la 'TIME KASEH OPPA' sbab bg bku tu..smpai kat rumah ada mesej masuk ..

dari oppa :"aslmkm,sori farhana oppa x bg terus buku tu kat farhana,oppa ikot kak nana g bilik lk dia jumpa ngan adik angkat dia..oppa mmang nk jmpa farhana tp tu la oppa tiba2 rasa segan.."
farhana:"w'salam,xper oppa,time kaseh sbab bg farhana buku tu,oppa ni mcam x pernah jmpa farhana,nak segan2 pulak"
oppa:"hehe..sori tau,jngan lupa studi,gudluck untuk exam..minggu dpan kita x payah mesej la,oppa takot ganggu farhana nak studi pulak.."

tu la mesej terakhir dari oppa,lepas ni dia kerja,pastu saya exam..dah x boleh mesej dah..ermm,tp smangat tu masih ada pada buku sejarah dan tasawur..hehe

so,from that time saya brsemangat sngat nk studi.."oppa,you really make me 'berubah' dari 'time' ke 'time' "[hehekorangbuat2pahamjelayer]

papai,nak g studi dulu..jumpa lagi yo !!!

No comments:

Post a Comment